• تاریخ انتشار : جمعه 9 تیر 1402 - 22:44
  • کد خبر : 3827
  • چاپ خبر
حجت الاسلام جباری امام جمعه بهشهر

دین انسان را شهید سلیمانی و حججی و شهدای انقلاب می سازد

نماز جمعه مکان بیان‌حقایق است و کاش همه جوانان در نماز جمعه شرکت می کردند و از برکات آن بهره مند می شدند که امام علی خطاب به جوانان فرمودند" ای جوانان در پرتو دین، خود را تقویت کنید و آبرویتان را با ادب دین، حفظ کنید"

📎 گزیده ای از خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه ۹ تیر ماه ۱۴۰۲ به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدعربعلی جباری در شهرستان بهشهر

💠 خودم و شما را به تقوای الهی و پیشرفت دین و تبعیت از فرامین امامان دین و ولی امر مسلمین در عصر غیبت، توجه به واجبات و ترک‌معاصی،پرهیز از محرمات دعوت می کنم و از خدای بزرگ‌می خواهم که تقوا را زاد و توشه همه‌ما قرار داده و عاقبت امور نمازگزاران بااخلاص را به شهادت و خیر و شهادت ختم کند.

💠 پیشرفت و رشد و عوامل مسیر رشد، موضوعی است که در هفته های مختلف در این راستا بیان شد و شکر نعمت یکی از عوامل بود که موجب پیشرفت می شود و همچنین نعمات الهی هم موجب تعالی است که یکی از بزرگترین‌نعمت، نعمت دین است که راهگشاست و بشر را به رضوان الهی و جنت الحق برساند.

💠 دین انسان را شهید سلیمانی و حججی و شهدای انقلاب می سازد و لذا باید به دین اهمیت داد که انسان را به شرافت می رساند.

💠 نماز جمعه مکان بیان‌حقایق است و کاش همه جوانان در نماز جمعه شرکت می کردند و از برکات آن بهره مند می شدند که امام علی خطاب به جوانان فرمودند” ای جوانان در پرتو دین، خود را تقویت کنید و آبرویتان را با ادب دین، حفظ کنید”.

💠 ادب دینی، اسلامی و قرآنی جوانان را نورانی می کند و باید توجه کنیم در دهه ولایت برای خاطر خدا از دین‌حمایت کنیم و از خون شهدا پاسداری و به امر ولی امر توجه کنیم و بدانیم که ولنگاری و بداخلاقی در شان‌مسلمانان و بهشهر نیست و اسلام شما را آزاد کرد که با اهل بیت و دین باشید.

💠 امام صادق(ع) فرمودند شیعیان ما دارای شانه هایی هستند و آن نشانه این است که نسبت به نماز دغدغه دارند، زکات خود را می پردازند، حج گذارند که حج امسال زیبایی فراوان داشت و رهبری دنیای اسلام را به اخلاق و معنویت دعوت کرد، شیعه یعنی با علی و زهرا و اهل بیت و امامان بودن و ولایت اهل بیت را قبول کردند و شیعیان‌ما از دشمنان ما اعلام برائت می کنند و به حجاب و عفاف و غیرت توجه دارند و فرمودند: ” از ما نیست پدر و مادری که به فرزندان خود حجاب و عفاف و غیرت دینی نیاموزد”.

💠 در زمان کشاورزی و فصل درو محصولات کشاورزی قرار داریم و فصل پرداخت زکات است و امیدواریم که به‌ این امر توجه شود.

💠 امنیت اخلاقی و اجتماعی به حجاب و عفاف ربط دارد و حجاب یعنی انسان گوهر شخصیت خود را حفظ کند و حجاب و عفاف و غیرت برای همه‌ زنان و مردان است و بیاییم‌نسبت به حجاب و عفاف نگاه غیرتمندانه داشته باشیم و یاور نظام و حافظ خون شهدا باشیم و بدانیم در حکومت اسلامی، بداخلاقی و کشف حجاب معنا ندارد.

💠 در دهه ولایت باید شان و جایگاه ولایت را بیشتر بشناسیم و بدانیم که اسلام لباسش حیا است و باید بازار، دانشگاه، خانواده و حوزه ها به این موارد توجه کنند.

💠 در این ایام، پاسدار سیدحسن نصیری که از رهبری لوح تقدیر گرفت و اهل دیانت و نوه آیت الله نصیری بود، دارفانی را وداع گفتند که تسلیت داریم که پاسداری ساده زیست و خوش گفتار و باادب بود و انسانی وارسته بود.

💠 یکی از مناسبات ایام، سالگرد شهادت چهارمین شهید محراب آیت الله صدوقی است که یار وفادار انقلاب، امام ورهبری و از نیروهای علمی و فقهی و تقوایی بود و برای تثبیت رهبری و جبهه و انقلاب تلاش کرد.

💠 حادثه تلخ جانیان آمریکا برای هواپیمای مسافربری که مسافران را به خاک و خون کشیدند راددر این ایام داریم که روز دفاع از حقوق بشر هم نام گرفت که متاسفانه حقوق بشر را رعایت نمی کنند و حامی ظالمان هستند و مردم از جنایات آنان آگاه هستند.

💠 از رئیس اصناف بهشهر جتاب محمدی قدردانی دارم که خوب کار می کند و بازاریان و مسوولان از ایشان رضایت دارند و تشکر می کنیم و هفته اصناف و دهه تولید و تجارت را گرامی می داریم و باید همه کمک کنیم تا بازاری با انصاف داشته و نظارت کنیم و اجناس را بی رحمانه به مردم تحویل ندهیم.

💠 مناسبت بزرگ امامت امیرالمومنین(ع) را پیش رو داریم که دهه ولایت را در محلات، مساجد و خانه ها بزرگ بشمارید و جشن بین المللی برگزار کنید و فعال شوید.

 

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.