• تاریخ انتشار : دوشنبه 21 شهریور 1401 - 20:01
  • کد خبر : 1893
  • چاپ خبر
ایت الله محمدی متکازینی

زنان در «جهاد» پیش قدم هستند

کسی که با خدا مخالفت دارد استعدادش شکوفا نمی‌شود و باید موافقت با خدا کند و شیطان را باید زیر پا بگذاریم تا به این درجه برسیم. ایت الله محمدی متکازینی با بیان اینکه راه طلبگی راه طهارت و در مسیر علم قرار گرفتن است، خاطرنشان کرد: انسان دارای روح است و طلبه‌ای که دنبال این مصادیق می‌رود مبعوث می‌شود

استاد حوزه علمیه قم:
زنان در «جهاد» پیش قدم هستند
«ایت الله محمدی متکازینی» با بیان اینکه زنان در تمام جهاد پیش قدم هستند، گفت: زنان در خلقت و در نهایت نیز اول هستند.

زنان در «جهاد» پیش قدم هستندبه گزارش پایگاه خبری میانکاله، آیت الله «میر رجبعلی محمدی متکازینی» استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه قدسیه بهشهر و آیین رونمایی از کتاب «چهل روز بعد» با بیان اینکه جلسه با دو بخش تشکیل شده و حضور عزیزان جهاد و اجتهاد و شهادت و حضور عالمان و هدفداران فقاهت در عین اینکه مکمل هم هستند دو وظیفه جداگانه دارند، اظهار داشت: خداوند در سوره بقره دو مدرسه فقاهت و جهاد و شهادت را بنیان گذاشت و به برکت انقلاب اسلامی این دو بخش ظهور و نمود پیدا کرد.
وی افزود: انسانی که مقصد نداشته باشد متحیر و سرگردان می‌ماند و باید مقصدش را تعیین کند و باید از راه رفت نه بیراهه؛ چراکه کسی که از راه می‌رود زود به مقصد می‌رسد و کسی که استاد ندارد به مقصد نمی‌رسد و استاد خوب راه را نشان می‌دهد. هدف طلبه شدن این است که باید مبعوث شود و بعثت پیدا کند.
ایت الله محمدی متکازینی با بیان اینکه طلبه باید هدف داشته باشد و طلبه باید مبعوث شود، گفت: امتیاز طلبه با رشته‌های دیگر در این است که طلبه جبرییل شناس، میکاییل شناس و شیطان شناس است و رجس را خدا از طلبه گرفته است و رجس همان عمل شیطان است.
وی با بیان اینکه طلبه باید با طهارت و خالص باشد و باید شیطان را از خود دور کند، بیان داشت: اخلاص طلبه یعنی شیطان در دایره وجودش نیاید و طلبه باید به صورت تخصصی شیطان را بشناسد.
محمدی متکازینی با بیان اینکه آمریکا استکبار جهانی، دروغگو، فریب دهنده و تبهکار است و این‌ها از جنود شیطان است، اظهار داشت: شیطان شناسی بر طلبه واجب است و در سوره اعراف آمده است که خداوند شیطان را تا وقت معلوم مهلت داده است، چون ابلیس با کار‌هایی که می‌کند هیچوقت مبعوث نمی‌شود.
استاد حوزه عنوان کرد: کسی که با خدا مخالفت دارد استعدادش شکوفا نمی‌شود و باید موافقت با خدا کند و شیطان را باید زیر پا بگذاریم تا به این درجه برسیم.
ایت الله محمدی متکازینی با بیان اینکه راه طلبگی راه طهارت و در مسیر علم قرار گرفتن است، خاطرنشان کرد: انسان دارای روح است و طلبه‌ای که دنبال این مصادیق می‌رود مبعوث می‌شود.
وی ادامه داد: بعد از عالم شدن فقیه شدن قرار دارد و اجتهاد و شهادت مال سرداران، سربازان و پاسداران است و طلبه‌ها در مدرسه علم به دنبال فقیه شدن باشند.
محمدی متکازینی اضافه کرد: تا زمانی که به فقه راه پیدا نکنیم حوزوی نمی‌شویم و با فقه امتیاز می‌گیریم. اخلاق یعنی برانگیخته شدن مرتبه برزخی انسان که مقدمه فقاهت است.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه عالم شدن به قرآن مقدمه آغاز فقاهت است، اذعان داشت: آیت الله جباری در مرز فقاهت ایستاد و بی‌بدیل و بی‌جایگزین است.
وی با بیان اینکه زنان در تمام جهاد پیش قدم هستند در خلقت اول هستند و در نهایت نیز اول هستند، تصریح کرد: حوزه علمیه حوزه مادران و فرزندان است و باید قدر بدانیم.
محمدی متکازینی بیان داشت: حوزه علمیه خواهران و برادران سفره علم شان یکی است و هیچ علمی نیست مگر اینکه خداوند بر زن آن را واجب کرده است و اگر زن شهرت جهانی پیدا کند در اسلام منعی ندارد. زن‌ها با نادانی برج نشوند و خودشان را رسوا نکنند. سفره بدنی و جان ما یکی است سفره جان ما قرآن است و رزق ما از قرآن است.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طلاب باید مثل امام درس بخوانند و طلبه بشوند و راه امام را مثل امام طی کنیم تا به فقاهت برسیم، بیان داشت: در علم را نباید ببندیم، علم را نباید محدود کنیم و راه فقاهت رسیدن راه امام است و به همان روش برویم و همان کتاب‌ها را بخوانیم و بعثت را بهتر بیابیم.
وی ادعان داشت: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در عمل در تمام بخش‌ها معطل می‌ماند و اگر مسئولین ما مومن بودند دولت ایمانی داشتیم و اگر گوش به فرمان ولی فقیه بودند ناراحتی نداشتیم، فساد را نداشتیم و مردم و مسئولین باید پا به پای ولی فقیه دنیا و آخرت‌مان را آباد کنیم.
محمدی متکازینی گفت: راه انقلاب جهانی است طی خواهد شد و ما باید در تمام بخش‌های نظام مقررات را رعایت کنیم تا الگو شویم.

خبرنگار دفاع پرس

 

 

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.