• تاریخ انتشار : جمعه 20 آبان 1401 - 10:15
  • کد خبر : 2638
  • چاپ خبر
معصومی رئیس حوزه هنری استان مازندران

نمایشگاه خوشنویسی « سپیده سلوک » در نگارخانه سوره ساری برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری میانکاله بعد از ظهر پنجشنبه ۱۹ آبان سال جاری، با حضور جمعی از مسئولان استانی، اساتید خوشنویسی و خانواده آیت الله حسن زاده آملی، نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب اشعار آن علامه فقید برگزار شد

 

در پاسداشت مقام علامه حسن زاده آملی؛
نمایشگاه خوشنویسی « سپیده سلوک » در نگارخانه سوره ساری برگزار شد




به مناسبت هفته مازندران، نمایشگاه اشعار علامه ذوالفنون حسن حسن زاده آملی در قالب خوشنویسی و تذهیب در حوزه هنری مازندران صورت گرفت.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری مازندران بعد از ظهر پنجشنبه ۱۹ آبان سال جاری، با حضور جمعی از مسئولان استانی، اساتید خوشنویسی و خانواده آیت الله حسن زاده آملی، نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب اشعار آن علامه فقید برگزار شد.
مهدی معصومی گرجی در این رویداد فرهنگی و هنری که به مناسبت هفته مازندران صورت گرفت ضمن اشاره به ضرورت معرفی شایسته بزرگان و مشاهیر مازندران گفت: این اتفاق در مسیر سند زیست بوم حوزه هنری مازندران رقم خورده و هدف آن پرداختن به یکی از چهره های ماندگار و نامی استان است.
رییس حوزه هنری مازندران افزود: همانطور که علامه حسن زاده آملی بخشی از معارف اسلامی و اندیشه والای انسانی را در قامت شعر و نظم در آورده، ما نیز بر آن شدیم تا با کمک جمعی از استادان و هنرمندان توانمند استان این اشعار را به رشته تحریر درآورده و در جریان اقدام ارزنده آن علامه قدمی برداریم.
همچنین در بخشی از این برنامه کتاب «قافله قلم» مجموعه‌ ی خوشنویسی بیانات و دیدگاه شهید آوینی درباره هنر نیز رونمایی شد.
این کتاب که همراه با ترجمه انگلیسی و عربی است؛ در بر دارنده ۶۰ اثر نستعلیق، شکسته و معلی می باشد و در طی ۳ سال در هنرهای تجسمی حوزه هنری مازندران تولید و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.
در نمایشگاه سپیده سلوک تا ۲۵ آبان ماه پذیرای علاقمندان خواهد بود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.