• تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مرداد 1401 - 17:24
  • کد خبر : 1437
  • چاپ خبر
محمد مهدی قلیان رییس اداره ثبت و اسناد شهرستان بهشهر

هویت بخشی به اراضی کشاورزی و باغات

با پیگیری های مجدانه ریاست محترم سازمان ثبت کشور جناب آقای دکتر بابایی عقد تفاهم نامه کشوری هویت بخشی اراضی کشاورزی با سازمان امور اراضی کشور صورت پذیرفت. در سفری که اخیرا آقای دکتر بابایی به مازندران داشتند تفاهم نامه همکاری با استاندار محترم مازندران جناب آقای دکتر پور حسینی تنظیم و امضاء نمودند

هویت بخشی به اراضی کشاورزی و باغات

محمد مهدی قلیان رئیس اداره ثبت و اسناد شهرستان بهشهر که در جلسه شورای اداری شهرستان به ریاست علی اصغر میرزایی فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بهشهر در حسینیه ارشا زاغمرز سخن میگفت از عقد تفاهم نامه هویت بخشی اراضی کشاورزی و باغات خبر داد .


به گزارش پایگاه خبری میانکاله محمدمهدی قلیان رئیس اداره ثبت در جلسه شورای اداری که بمناسبت هفته دولت در زاغمرز برگزار شد اظهار داشت: پهنه سرزمینی زاغمرز یک منطقه کشاورزی است و در خصوص سند مالکیت بدلیل آنکه بموجب قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و باغات شرط صدور سند مالکیت برای زمینهای زراعی در استان مازندران شش هکتار بود لذا کشاورزانی که زمین آنها زیر حد نصاب بود نمی توانستند سند مالکیت اخذ کنند . برداشت ناصواب از این قانون برخلاف غرض قانونگزار موجب تقسیم و تفکیک اراضی کشاورزی شده ونتیجه معکوس می داد .


با پیگیری های مجدانه ریاست محترم سازمان ثبت کشور جناب آقای دکتر بابایی عقد تفاهم نامه کشوری هویت بخشی اراضی کشاورزی با سازمان امور اراضی کشور صورت پذیرفت. در سفری که اخیرا آقای دکتر بابایی به مازندران داشتند تفاهم نامه همکاری با استاندار محترم مازندران جناب آقای دکتر پور حسینی تنظیم و امضاء نمودند.
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بهشهر با بیان این مطلب که آن دسته از سند های کشاورزی که قبلاً صادر شد اداره ثبت برای تک برگ کردن و تبدیل سندهای دفترچه ای به سند کاداستری بصورت رایگان اقدام می نماید ، لذا کشاورزان عزیز می توانند با مراجعه به اداره ثبت و اسناد از این فرصت طلایی استفاده کنند.


وی با اشاره به تفاهم نامه مذکور خاطر نشان کرد برای آندسته از اراضی فاقد سند مالکیت هم کشاورزان عزیز مدارک و مستندات قانونی مالکیتی خود از جمله سند اصلاحات ارضی و احکام اثبات مالکیت و سایر مدارک معتبر را آماده کرده و بس از هماهنگی با امور اراصی جهاد کشاورزی شهرستان اقدام به ثبت نام برای دریافت سند مالکیت نمایند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.