• تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 - 18:15
  • کد خبر : 4041
  • چاپ خبر
محمد علی موسی پور مدیر کل بنادر و دریانوردی منطقه ویژه امیرآباد بهشهر

افزایش71درصدی واردات کالای اساسی و نهاده های دامی

مدیرکل بندر امیرآباد با بیان این که سرمایه‌گذاری در این بندر تاکنون با جذب ۴۴ سرمایه گذار با ارزش ۲۶۰ هزار میلیارد ریال در حال گسترش است، گفت : جذابیت های بندر امیرآباد بسیار بالا است و زمینه برای مشارکت و جذب سرمایه گذار در دولت سیزدهم بیش از پیش فراهم شده است

محمد علی موسی پور مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد بهشهر گفت

 نه تنها بندر امیرآباد بلکه هیچ بندری در کشور به دنبال انبارداری نیست /امیر آباد از رسوب کالا پاک پاک است

مدیر کل بنادر و دریانوردی منطقه ویژه امیر آباد بهشهر گفت

یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار  تن انواع کالا از ابتدای سال جاری تاکنون تخلیه و بارگیری شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش و در حوزه واردات کالای اساسی و نهاده های دامی گندم ، جو ذرت و روغن خوراکی  هفتاد و یک درصد نسبت به سال گذشته رشد را شاهد بودیم

به گزارش پایگاه خبری میانکاله محمد علی موسی پور بمناسبت روز خبرنگار  در نشست خبری افزود ظرفیت های بندر امیرآباد در حال توسعه است به طوری که تا پایان سال حداقل ۲۵۰ هزار تن به ظرفیت نگهداری غلات اضافه می شود، بیان داشت: امسال چندین مخزن خوراکی و چهار باب انبار نگهداری کالا نیز در این بندر اضافه می شود.

وی به وجود ترافیک تخلیه و بار گیری کشتی ها در بندر امیرآباد طی سال جاری اشاره کرد و گفت : این بندر درصدد است تا با افزایش ظرفیت، زمان ماندگاری کالا در بندر را به حداقل برساند.

موسی پور به ترانزیت کالا در بندر امیر آباد اشاره کرد و توضیح داد: امسال ترانزیت کالا صادراتی با محوریت مرکبات و کیوی شمال برنامه ریزی شده است.

 

مدیرکل بندر امیرآباد با بیان این که سرمایه‌گذاری در این بندر تاکنون با جذب ۴۴ سرمایه گذار با ارزش ۲۶۰ هزار میلیارد ریال در حال گسترش است، گفت : جذابیت های بندر امیرآباد بسیار بالا است و زمینه برای مشارکت و جذب سرمایه گذار در دولت سیزدهم بیش از پیش فراهم شده است.

وی تصریح کرد: به طور یقین خبرهای خوشی از سرمایه‌گذاری در بندر امیر آباد تا یک ماهه آینده خواهیم داشت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد در خصوص اهمیت ترانزیت و درآمدزایی ارزی برای کشور در این بندر اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو از امارات به بندر امیرآباد و سپس به قزاقستان ترانزیت شد که این رقم در سال جاری تا کنون به پنج هزار دستگاه رسیده است.

موسی پور با بیان این که اکنون فرایند واردات و صادرات کالا در بندر امیر آباد مطلوب است، گفت: پیش بینی می شود که امسال رکورد تخلیه و بارگیری و ترانزیت کالا در این بندر شکسته شود.

وی به افزایش تردد و پهلوگیری کشتی در بندر امیر آباد اشاره کرد و بیان داشت : اکنون طرح های راکد در بندر امیر آباد نداریم، بعضی از شرکت ها با ظرفیت کمتر که در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستند، فعالیت دارند که البته این موضوع امسال با توجه به گسترش دیپلماسی اقتصادی که دولت سیزدهم ایجاد کرده، حل و فصل می‌شود.

 

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.