• تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 فروردین 1402 - 0:34
  • کد خبر : 3247
  • چاپ خبر
یادداشت رییس حوزه هنری مازندران به مناسبت هفته هنر انقلاب

دنیای هنر خالی از اندیشه آوینی ها مباد

مهدی معصومی گرجی در آستانه هفته هنر انقلاب  نوشت: هنر را اندیشه های والا و انسانهای متعهد خلق می کنند، انسانهایی چون شهید آوینی، باشد که دنیای هنر خالی از اندیشه آوینی ها مباد

 

یادداشت رییس حوزه هنری مازندران به مناسبت هفته هنر انقلاب:

دنیای هنر خالی از اندیشه آوینی ها مباد

مهدی معصومی گرجی در آستانه هفته هنر انقلاب  نوشت: هنر را اندیشه های والا و انسانهای متعهد خلق می کنند، انسانهایی چون شهید آوینی، باشد که دنیای هنر خالی از اندیشه آوینی ها مباد.

 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری مازندران، «مهدی معصومی گرجی» رییس حوزه هنری مازندران به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، طی یادداشتی نوشت:

 

حرف از سید اهل قلم که می شود با هنرمند متعهدی مواجه ایم که جهان را سر تا پا نشانه از خدا می بیند و معتقد است: جایگاه هنرمند با هنری که تا عرش می رود ارتقا می یابد.

 

بی شک می توان آوینی را ترجمان زبان هنر انقلاب دانست، انقلابی که چهل و چهار سال است با آن عجین شده ایم و با آرمان هایش بیعت کرده ایم.

 

جامعه نو بنیاد انقلابی، آرمانشهری بود برای تحقق رویاهایمان و این جامعه جدید هنر می خواهد؛ هنری همسو با اهداف؛ اهدافی که قرار است سازنده باشد.

 

ساخته شدن نیز هنر می خواهد، هنری که به قول رهبر انقلاب « دقیق ترین و رساترین وسیله انعکاس اندیشه ها و آرمانهای شریف است.»

 

هنر انقلابی برای خلق شدن افق دید گسترده خالقش را می طلبد؛ افقی به بلندای نام چندین هزار ساله هنر و هنری به وجاهت شان وزین انقلاب. انقلابی که برآمده از اسلام است تا در آن شاهد اثری باشیم که خالقش معیار اسلامی هنر را فرا گرفته و نشر داده است.

 

از نظر شهید آوینی انقلاب زمینه ای شد تا مردم مسلمان ایران دوباره به عالم هستی پای نهند و سعی در بنا کردن دنیایی باطرحی نواز نشانه های انقلابی داشتند.

و اما در این میان نقش هنرمند که جایگاهی در شناخت این نشانه ها دارد، ویژه ا ست. هنرمند انقلابی به دنبال نادیده گرفتن تعلقات دنیایی با حالتی آرام و آزاد به حقیقت ذاتی هنر پی می برد، حقیقتی که چیزی جز نشان دادن راه شناخت انسان نسبت به خود و معبودش نیست.

 

این شناخت، چراغ راهی است برای زیست بهتر و سرشار از آرامش برای مخاطبان و کسانی که دل در گرو حقیقت نهاده اند.

 

شایان ذکر است؛ 19 تا 25 فروردین ماه ( همزمان با سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی ) به نام هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است که حوزه هنری انقلاب اسلامی مازندران برنامه های مختلفی با محوریت هنر متعهد (و شعار هنر متعهد به حقیقت) برگزار می کند.

 

محفل عصر شعر و دیدار هنرمندان فعال در حوزه هنری مازندران با«آیت الله محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل از فعالان هنر انقلاب، رونمایی کتاب زندگینامه شهید باغبانی، نمایشگاه عکس، پوستر و خوشنویسی، کارگاه تولید محتوای تجسمی، رونمایی موشن گرافی شهید سید مجتبی علمدار و علامه حسن زاده آملی، برگزاری نقالی و شعرخوانی با موضوع امام حسن مجتبی(ع)، نمایشگاه کتاب و آثار تجسمی از تولیدات حوزه هنری مازندران در مصلی جمعه ساری ازجمله این برنامه‌ها هستند.

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.